MY FISHES...please feed us..we are hungry..thank you..muaah....just click in the water to feed!!!

bunga

25 Apr 2014

FAMILY GATHERING AT SETAPAK JAYA 19.04.2014

Asalamualaikum kaum kerabat rakan taulan..bersua semula...alhamdulilah Allah masih berikan peluang untuk berada di atas bumiNya ini..oleh itu sebagai pesanan untuk diri sendiri dan juga rakan rakan..berbuatlah apa jua kebaikan dengan  peluang yang ada sebagai bekalan di sinuun nanti...insyaallah...peringatan untuk diri nekcik yang kini dah 55..umur pencen gomen...tapi nekcik mohon agar Allah belum lagi pencenkan nekcik dari menambah amal amal yang masih kekurangan..Insyaallah...

Dah pun 55 nekcik..tuek dah...pusing lagu mana pun tetap jadi 55!!....semuga Allah berikan kesihatan yang baik dan kebahagiaan di dunia dan akhirat ..amiin  ..Syukur sesangat atas segala nikmat dan rezeki yang telah Allah berikan selama ini..semuga dengan segala rezeki yang dikurniakan dapatlah menambah bekalan akhirat nanti..insyaallah
Maka dengan sedikit rezeki yang ada..nekcik inginlah rezeki ini dikongsi bersama kaum kerabat nekcik serta jiran tetangga...nekcik adakan family gathering serta doa kesyukuran dan tahlil untuk kaum kerabat yang telah pergi mendahului kami..

Mintak ampun kepada sahabat sahabat yang lain kerana tak dapat nak menjemput semua..almaklumlah..keluarga nekcik ni kecik besar di sekitar kl ni mencecah 70 ahli!! Belum lagi rombongan dari kampong!! Dah terlanjur nak berkumpul..maka semua ahli keluarga di jemput hadir termasuk dari Johor..penuh rumah nekcik uols!! kebetulan air pun takde..aduhaiii..
Namun Allah permudahkan segalanya..so...hari kenduri air pun ada...kaum kerabat pun kebanyakan nya datang untuk sama sama berkumpul sambil mengeratkan lagi siratulrahim keluarga kami

Alhamdulilah tertunai jugaklah hajat nekcik untuk meraikan 20 orang anak yatim dari Nurul Hassanah Ulu Kelang..sebagai pembuka majlis....mereka gembira diraikan tetapi hati nekcik sayu melihat muka anak anak ini..ada yang miskin..tak ada ibu bapa...aduhaiii...anak anak kita begitu mewah dengan makanan yang enak enak..kasih sayang yang melimpah ruah kan!!

Jomlah raikan majlis nekcik ni di alam maya...insyaallah ada rezeki dan keizinan Allah...semuga persahabatan alam maya kita mnjadi alam nyata..kan yong Jamnah Yusof dan Yong Halimaton Ibrahim..
Di kesempatan ini nekcik  hulurkan salam ukhwah pada sahabat sahabat blogger yang jika ada kesempatan dan kelapangan  atau kebetulan berada di sekitar kawasan teratak nekcik ni ..andainya sudi jemput lah singgah ...cuma bagitau awal..takut lah nekcik mnyongket!!

Antara anak anak dari Rumah Kasih Nurul Hassanah yang menyerikan majlis keluarga kami..alhamdulilah

Yang kanan sekali pengasuh di sana..terlupa dah namanya
                     Yang tengah tu ingat dari afghanistan..rupanya orang Ganu Kito
Ustaz Bakar yang dah seperti sebahagian keluarga kami juga..

Bersama sama  mengaminkan doa..alhamdulilah

Ada kakak ..ada anak..ada cucu..Senyoom lebar towkay Nor Dessert..sebab kuih sedaaap

Pakngah dari Rumah Kasih Nurul Hassanah Ulu Klang


Cucu cucu nekcik dari Johor...Tq Cikrah and hubby kerana sanggup meredah berkilo kilo perjalanan untuk bersama kaum kerabat

Tokpokcu riang bersama geng geng surau dia

Kali ini nekcik tak masak satu apa pun..tak dayo den nak mnyuapkan mulut mulut anak cucu yang berdozen dozen nii..so kita katering jer..dapatlah chef chef kami bersantai santai!!
Tok yayii..Ayahnda Yan..abang sulong nekcik ...(kanan sekali )pun hepi hepi 

Alhamdulilah...kuih muih semuanya ditaja oleh Nordessert...chef Koya dan jiran tetangga nekcik

Terima kasih pada semua yang menyumbang segala makanan..sehingga memenuhi meja

Semuga kita dapat bersama lagi jika ada kesempatan..insyaallah

Dapatlah jugak menjemput jiran jiran sekeliling
RUSSIAN BLACK N WHITE....nak rasa kenalah oder ngan Nor Dessert ye..sedaaap..promo kot kot tahun depan dapat Korean Winter Sonata..he..he
My beloved brother and cucu ..Ticha..jauh datang..

Forever my hero...Tokpokcu...thank you soo much ye ling sebab menjaga nekcik dari kecik hingga tua..bawak jalan jalan lagi ye!!

Double celebration dengan anak towkay kek..Nor Dessert..Nenek doakan semuga sntiasa berjaya di dunia dan akhirat Mira...amiin

Bread Pudding hasil tangan Koya...nekcik tak sempat jamah pun ..dah finnit...tahun depan buat 10 dulang ye Koya!!

Alhamdulilah syukur makanan mencukupi dan menepati cita rasa kami semua..catering SERI MAYANG AMPANG


Terima kasih Ziyan and cikrah for the periok n kuali..he..he..suker I
Mesti ramai kengkawan tertanya manalah kawan blogger nekcik yang glamer ni..yan yanjournal ni tak nampak bayang..jauh kan dari Kashmir nak ke Setapak..so last flight ler baru dia sampai!! Tak jadi marah sebab dia dah bagi kuali kat nekcik..he..he!!

29 comments:

  1. Syukran, saharing is caring kan nekcik...mesti suka budak2 itu diraihkan, moga bertambah2 rezeki nekcik..Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiin Nasa...itulah kekadang terlupa kat mereka yang kurang bernasib baik ni..setakat kita bayar zakat tu adalah tapi untuk meriangkan hati mereka kita kurang berkesempatan..kita terleka

      Delete
  2. Semoga Nekcik dan heronya sehat-sehat selalu... Tak nampak anak-anak Nekcik.... pi mana diaorang tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiin terimakasih Mie atas doanya...anak anak nekcik? ..haah ntah lah memasing ada group mengikut usia mereka...adalah port diorang tu

      Delete
  3. Meriahnya nekcik..Alhamdulillh ramai tetamu nekcim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaa Acik..dulu slalu buat selepas raya..tapi sekarang dah terlalu ramai..kna organize betol betol baru dapat semua ada...takde lah tiap tiap tahun macam dulu

      Delete
  4. Ahamdulillah..happy belated birthday, moga Allah panjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik sentiasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Umiross..amiin semuga Allah perkenankan..insyaallah

      Delete
  5. Lama sungguh tak singgah sini..ada kenduri la pulak... didoakan nek cik sentiasa ceria menghadai hari-hari persaraan bersama keluarga besar nek cik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah singgah kenapa tak masuk rumah..boleh makan cendol
      Che Mid terima kasih atas doa nya..amiin

      Delete
  6. happy belated birthday nekcik! alhamdulillah best tengok nekcik happy share happiness dengan anak anak yatim...

    sayu pulak gb...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ GB...itulah yang termampu ..dapat jugak meriangkan hati makcik pencen nii!!
      Dah jangan sodih sodih GB....

      Delete
  7. tahniah nekcik , masih sihat walafiat walaupun dah pencen.
    nekcik pencen awal ya? senang nak jejalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Nieda..biasalah Nieda orang pencen ni..pagi sempot ..tengah hari ok..cumanya tak lah melibatkan orang opis..ha..ha
      Iya Nieda nekcik pencen masa 51 + hari tu..dah tak sabar nak tunggu 4 tahun lagi.....roomate pulak asyiik ajak meronda...jadilah makcik pencen!!

      Delete
  8. alhamdulillah, majlisnya meriah dan berjalan lancar
    happy belated birthday nekchik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah Tihara..itu yang nekcik suka sangat...tengok anak cucu dok berkumpul..sembang sembang sambil makan makan..golek golek.....
      Hari lain masing masing ada urusan sendiri....susah nak bersua muka sepupu sepapat...

      Delete
  9. Assalamualaikum nekcik.. apa khabar? Meriah betol gathering.... besar ya family nekcik... apa projek thn ni? Hehehe... lma x singgah... bz sangat skrg. Blog sendiri pon pnh sawang dh...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Farik...alhamdulilah sihat sihat orang lama...mmg besar kaum kerabat nekcik ni..ni pun kebanyakannya hanya yang berada di sekitar KL..kalau semua mau berkemah kemah gamaknya
      Sawang jer tak ngaper Farik...kita kibas kibaslah sikit he..he
      Tahun ni hanya bertenang cuma mengikuti pengembaraan kengkawan di blog jer he..he

      Delete
  10. slm kenal...

    Seronoknya bila dpt berkumpul ramai2 mcm ni..

    https://rencahkehidupan-maamieiqi.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sudi singgah teratak 66 nii.. Norma NML...tak di nafikan lah keluarga nekcik ni mmg gumbiraa bila dapat berlonggok longgok gini..dah mmg tradisi warisan nenek moyang!! itu yang kami sedaya boleh cuba dipraktikan juga bila ada kesempatan

      Delete
  11. Alhamdulillah nekcik...ahli keluarga dan jiran2 adalah mereka yang paling penting sebab kalau apa2 yang terjadi mereka yang akan menjadi orang terawal hulurkan bantuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Ainaa...jiran jiran ni lagi lah kita kena jaga baik baik..sebab misalnya kalau pengsan..lama nak nunggu sedara dari shah alam sana tu....alhamdulilah jiran jiran nekcik ni dah macam adik beradik..lebih 30 tahun kami dok sama sama di sini...sakit pening merekalah yang dulu diharapkan...

      Delete
  12. alhamdulillah...saya tumpang merasa seronok melihat majlis mcm ni...saya doakan agar tuan rumah dilimpahi rezeki...

    ReplyDelete
  13. aamiin atas doa kamsiah tu...tulah bila ada kesempatan tu kita cubala meraikan mereka ini..sekurang kurang dapat melembutkan hati kita yanh mudah terleka dengan kemewahan hidup ini...

    ReplyDelete
  14. seronoknya tengok majlis nekcik..ghuyup kata orang jawa..

    ReplyDelete
  15. Salam kenal kakyon...gitew memang lah keluarga nekcik ni kalau berkumpul..macam kapal karam !! tapi itulah yang mengikat kasih sayang kami...orang tak biasa memang poning paler!!

    ReplyDelete
  16. syukur alhamdulillah..seronoknye tgk semua wajah2 gembira dlm foto tu kak! meriah sgt!!

    ReplyDelete
  17. Alhamdulilah Doc..tapi kalau orang tak biasa mmg pening..berbual pun macam nak runtuh rumah..!!!

    ReplyDelete
  18. Panduan Perbelanjaan UMRAH PERSENDIRIAN


    Umrah Persendirian sangatlah jimat kosnya. Cuba amati perbelanjaan sebenar seramai 6 orang sekeluaga di bawah yang telah menunaikan umrah secara persendirian dari 19 mei 2014 hingga 1 jun2014:

    Salam buat semua sahabat....


    Terlalu banyak untuk diceritakan... Terlalu manis untuk dikenang... Saya bersyukur padaNya kerana manjadikan saya sekeluarga tetamuNya... Insya Allah... Saya berharap agar saya dapat menjejakkan kaki sekali lagi ke Tanah Suci... Amien YRA...

    Seperti yang dijanjikan... Berikut adalah butiran lengkap perbelanjaan saya sekeluarga di Tanah Suci...


    Kos Bersih Per pax MYR2796.34



    Mudahan sedikit sebanyak dapat membantu dan memberi manfaat pada semua... Insya Allah.

    Sumber
    1. http://bicarathtl.forumms.net/t2506p60-semakan55-sunnah-nabi#26854
    2. http://iqbalsafwan.com/air-asia-ke-jeddah-peluang-umrah-tambang-murah/
    3. http://umrahsertaziarah.blogspot.com/2014/03/bagaimana-umrah-persendirian-boleh.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...