bunga

17 Sep 2013

REZEKI MINGGU INI



Alhamdulilah ...murahnya rezeki nekcik minggu ini..rezeki datang sampai depan pintu..besarnya kotak..terkejuut nekcik...oh dari     anaknda Anim blogger dari Inilah Ceritaku...jauh datang mai     nuu..dalam tu ada ikan masin..ikan bilis..ikan pekasam dan         keropok...waa lumayan gitu...ini semua memang keperluan dapor nekcik...nanti boleh beli ubi ...rebus makan dengan ikan               masin...tinggal lah pizza tak heran pun!!                                                                     
Terima kasih Anim atas  ingatan ikhlas itu...jangan risau ..nekcik orang kampong..amat  menghargainya...cuma malas nak beli ikan pekasam kat sini...nampak macam dah hancur lebur..tu yg lama tak bli..anak ikan tu goreng dengan cili hijau dan bawang            potong..makan dengan nasi panas..                                           

sure tak nampak Anim lalu..he..he                                         

Semuga Allah murahkan rezeki Anim sekeluarga dan dilimpahkan segala rahmatNya..Aamiin dan nekcik berdoa semuga suatu hari nanti Allah pertemukan kita jua...                                                       
                                                                            
Sambung lagi cerita...berdebar debar pulak nekcik sebab ada dating hari minggu tu..ahad...risau nekcik nak jumpa jumpa orang yang belum kenal ni ..iyalah nanti apa nak cakap ye...
Tokpokcu pun hantar lah nekcik ke Subang Parade..untuk bertemu sahabat alam maya nekcik ni ..adinda Roslina Ibrahim dari blog Sinaran Menu...yang selalu pamerkan hasil tangan yang meliurkan...especially Chinese Menu yang nekcik selalu ikuti...dan dia dengan segala susah payahnya menyediakan mooncake yang amat nekcik idamkan...he..he..dun worry..pencen dah pun!
Alhamdulilah Allah pertemukan kami di situ dengan suasana yang amat mesra..seolah olah kami dah lama kenal...Ros peramah sangat...macam macam topik kami bercerita...sehinggalah waktu mencemburui kami...
Tengok tu..apa yang Ros bagi nekcik..durian mooncakes you!! Memang terus nekcik suka...ada 2 jenis mooncake...satu inti lotus seed dan satu lagi durian...memang marbeles!!
Jangan jeles ye kawan kawan..jom kita cari resepi dari 
Sinaran Menu...
Terima kasih Ros meluangkan masa dan juga buah tangan yang sedap itu!!!


Oh...tak habis lagi cerita bab rezeki nii...ini nekcik dapat minggu lepas..dari korea..bukan dari anak angkat nekcik tu..tapi dari anaknda yang disayangi..chef kami...CIKJUU yang baru balik libur libur di Korea..masyaallah shanteknya..sayang nak guna....terimakasih my dear..muaah
Yang ini....rejeki lagi weii..kus semangat..alhamdulilah..rejeki orang pencen!! Ni pulak baru dapat semalam..dari Chef Koya....4 helai tudung yang cantik dan sedap di pakai...oh thank you my darlings....lap uols...uols make my life wunnerful!!syukur ke haratMu ya Allah kerana dikelilingi kasih sayang yang ikhlas!! SYUKRAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...