bunga

28 Sep 2013

KELUARGA BUBU


 Askm kawan kawan..hari ni free and easy..kita senyum senyum tengok aksi kuching nekcik nii...jangan terkejut anak cucu bulus nekcik semakin bertambah...nampaknya terpaksa lah nekcik bawak mereka ni ke klinik perancang keluarga...tak cukup nanti duit pencen nekcik nak menjaga depa ni..

sebulan pun dah 8 kilos makanan..dekat 50 hengget..tu pun kna pakai brand Tesco yang paling murah..dulu dulu pakai lah jugak yang branded,...ni dah ramai..pakai lah aje yang murah..nampak ok jer semua..sihat walafiat...pasir depa ni pun kna bli..ubat cacing..syampu..vitamins...injection imunisasi pun setahun skali..rm30 seekor...suka punya pasal kan..nak wat camner kan....mereka pun menumpang kasih....


Mula nya bela si BUBU ni sorang jer...nak buat main main..dah semua orang dalam rumah ni memang suka kucing...macam tatang budaklah..lepas sorang sorang ambik...tapi bab mandi mandi kerja nekcik lah tu...

BUBU ni memang lasak..melompat sana sini...tidur pun nak dok dalam aircond gak!!

Tanpa restu..BUBU lari rumah..gi kawen weii!! dapatlah budak 2 ketol ni...sib baik hensem jugak!

Comei si BIBI


Ni dia si BIBI n BOI BOI..
                               

Besar sikit yang dua tu..BUBU beranak lagi 3.....si DODI...DUDU..DODO
Ni dia si DODO
    BIBI ni pun macam mak dia...ramai peminat..kawen dan beranak 3 pulak dalam usia  muda..aduhai ponin paler nekcik ni..,,anak beranak emak pun beranak!!
Lahir pun sama tarikh..3 anak 3 cucu...        



Tengok tu ramainya budak budak ni...BIBI ni pulak selalu tengok berita kat tv tu  kot..orang tinggal anak merata...tapi baik lagi BIBI ni dia tak buang anak dia kat tong sampah..macam orang tu..dia cuma tak mau bagi susu!! Nasib baiklah ada Maktok yang penyayang ni..dialah susukan 3 cucu bersama 3 anak...sian BUBU..tapi tak pernah merungut!!!

Siaan BUBU..susukan 6 orang..full house

Pandai BUBU bela..elok anak cucu semua besar dan sihat...comel comel semua...

                                Ni KIKI..
yang lain lain...koko..kiko..cumi..ciki..ciko
Ni pulak anak BIBI  jugak...round 2..ada 2 ekor..kus semangat
NI SPOTTY and...


                                    NI TAMMY...si hitam manis...baru 3 minggu cucu si BUBU...so semuanya..dah ada 14 ekor...kandang pun dah tak muat..so..kenalah fikirkan camne nak buat....untuk penempatan mereka...insyaallah ada rancangan untuk diorang ni nanti...

Bagi nekcik mereka ni pun macam keluarga..menghiburkan..dan kami semua sayang kuching..so sama sama lah menjaga mereka...termasuklah membersihkan mereka...sebab kena jaga elok elok.sebab nak buat main...ada masa kena biarkan diluar kandang dan main dalam rumah...


                 Potrait keluarga ..tapi tak lengkap

Cuma alhamdulilah..nekcik ni dulu memang batuk selalu (allegic dan asthma)..tapi hairan pulak bila ramai kuching ni..hilang dah batuk..syukur sesangat..Allah kasihan kat nekcik agaknya..dan mereka (kucing kuching) pun doakn nekcik sihat kot!!! Kuasa Allah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...