bunga

6 Jan 2013

SEKOLAH MENENGAH AGAMA (A) ILMI AMPANG


02/01/2013.... bermula semula tugas utama Nekcik dan Tokpokcu...menghantar si ADIK ke sekolah...kalau tahun lepas menghala ke Melawati kini menghala pula ke AMPANG yang lebih mencabar ..jalan yang amat digeruni kerana kesesakannya...tapi demi masa depan Adik mak dan abah sanggup mengharungi semua itu...dan doa kami semuga Allah panjangkan umur kami dan diberikan kesihatan yang baik untuk menguruskan puteri bungsu kami ini...Amiin Ya Rabb!!
Insya Allah selama 5 tahun kami akan hari hari ke sini..semuga adik berjaya mendapat ilmu dunia dan akhirat di sini dengan jayanya...

Sek.Men.Agama ( Arab) Ilmi
Sek,Ren.Islam Integrasi Ilmi
Maahad Tahfiz Ilmi

No. 22, Jalan Rasmi Jaya
6800 Ampang, Selangor D.E
Tel.no: 03 42528394
WEBSITE....www.ilmi.edu.my
Waktu sekolah...7.45 -3.00 ptg
Walaupun hanya rumah kedai namun Adik gembira untuk meneruskan pelajaran menengahnya di sini..Alhamdulilah..dan semuga Allah berikan kekuatan dan kesabaran untuk Adik menghadapi segala kekurangan yang ada!!

Sekolah ini letaknya di Taman Rasmi Jaya Ampang...pelajarnya dalam 300 lebih dari tadika...rendah dan menengah...

Yang ini...pelajar bukan guru pun bukan ...tapi pakcik pencen!!!


Perhimpunan pertama untuk tahun 2013....di padang perumahan bersebelahan di sebelah belakang sekolah
Yang depan sekali itu adalah guru kelas ADIK..yang belakang itu lah puteri bungsu Nekcik.. Adik...Nak share cerita si Adik..inilah rezeki yang Allah kurniakan untuk Nekcik sekeluarga....ketika Nekcik berusia 41 tahun..walaupun doktor tak setuju untuk Nekcik meneruskan kehamilan tapi dengan izin Allah.. alhamdulilah semuanya selamat ...kehadirannya amat menghiburkan seisi keluarga ...iyalah sebab si abang yang kecil dah 10 tahun!! inilah teman setia nekcik dan tokpokcu jugak 'passport' kami...Semuga harapan kami agar Adik dan yang 3 lagi menjadi anak yang soleh dan solehah yang dapat membantu kami di sana nanti..amiin!!!

31 comments:

  1. u followed us.. first PamanMie.. then me. then Lina... sama2 satu kapal..

    Ramai sungguh students dia kann..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun 2000 tu tahun anak naga emas!!! itu yang berlumba lumba!

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Nekcik, adik bongsu saya lahiir semasa usia emak 45 tahun, saya dah 2 thn kahwin. Saya sendiri belum dapat anak lagi masa tu, tapi dah dapat adik baru, jeles tau. Byk doktor nasihat, down sindromlah, itulah..inilah. Tapi alhamdulillah, adik sihat. Betullan...bila kami semua sorang demi sorang keluar belajar...tinggallah dia peneman mak dan abah di kg. orang ingat dia cucu!!! Puteri ongsu nekcik nii kalau ada peluang belajar ke Timur Tengah, boleh ikut sekali duduk sana macam kawan saya, heee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg Anim..Nekcik mmg banyak buat sbyang hajat mohon doa agar dijauhi dari segala kecacatan,tambah lagi nekcik ni mmg ada darah tinggi..alhamdullah dengan izin Allah semuanya dipermudahkan...dan inilah nikmat Allah bagi kami...menjurus ke bidang ugama!!

      Delete
    2. iyalah Anim..mana tau dapat ikut pgi Madinah kan! Insya Allah

      Delete
  3. Salam Nekcik,
    Demi masa depan anak2 kita sanggup berkorban kan. untung Adik ada ibu bapa penyayang mcm nekcik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya Umi..alhmadulilah ...ibu bapa mmg perlu banyak berkorban untuk mendidik anak anak...

      Delete
  4. Semoga adik suskses belajar kt sana.
    rezeki yg Allah nak beri tiada sapa boleh sangkalkan.

    goodluck adik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Mamyharraz...insya Allah ADIK dah janji akn belajar bersungguh sungguh

      Delete
  5. Salam Nekcik

    Yup...jalan yang menggerunkan jika terlewat pegi meeting.....dan apabila hujan renyai2...kalau hujan lebat tak usah dok citer la kan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya ASP..alhamdulilah ada pulak shortcut ikut blakang Ampang Puteri...kurang lebih setengah jam sampailah...

      Delete
  6. amin juga nekcik..semoga semuanya pun spt yg dirancang..nk tonpang tanya gak..berapa bayaran bulanan untuk sek men & sek rendah tu tu?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendaftaran menengah baru rm1022..anak kedua rm893...tahuna berikut tolak rm160 pendaftaran...yutan bulanan rm195.( makanan sendiri)
      sekolah rendah murid baru rm890
      yuran bulanan rm 185...makanan sendiri

      Delete
  7. baru naik sek menengah ke nekcik?

    ReplyDelete
  8. Salam Nieda..itulah anak koret....baru nak naik menengah...so nekcik berdua pun hari hari skul...sbb tak ada transport ke situ!!

    ReplyDelete
  9. Salam Nekcik, Ros juga dikurniakan anak bongsu dikala umur masuk 40.Anak sulung dah berumur 17 tahun masa tu dan yang kedua umur 16 tahun.Rezeki kalau tuhan nak pbagi tak kira usiakan.SEkarang little laling dah pun lapan tahun dan kakak no 1 menjaganya bagai anak sendiri. Leganya hati kalau apa2 jadi pada kita sebab kakak sulung begitu menyayanginya.
    Muga diberi kegagahan untuk nekcik berulang alik ke ampang ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo samalah kita ye Ros..tapi bagus jugak sbb yang kecik ni yang slalu ada ngan kita...alhamdulilah...ye Ros sama samalah kita berdoa agar Allah lanjutkan usia kita dengan kesihatan yang baik dan iman yang kuat untuk menguruskan si bungsu kita..amiin Ya Rabb!!!

      Delete
  10. Ramai jg nmpak student dia kan, syukurlah kesedaran naj menghantar ank2 kesklh agama dah tinggi skrg, x kira mcmn rupa sekolah tersebut, asalkan dpt bljr agama.moga adik berjaya dunia akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sallam ariana..terima kasih bebnyak atas doa untuk adik...mmg syahdu rasa hati bila tengok pepagi ibu bapa menghantar anak anak kesekolah ini..bermotor berkereta..yang kaya yang miskin...dengan suatu tujuan untuk memberikan didikan dunia dan akhirat!!!..walaupun tak dapat Rm100...sedangkan anak orang indon yang lahir di sini pun dapat kan!!! Takpelah rezeki Allah maha luas!!!

      Delete
  11. Assalamualaikum NekCik.. SMA Ilmi ni ada tawarkan STAM x yea? :) JAzakillahukhairan... Saya ingat nak sambung STAM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal Wardah....Nekcik rasa boleh kot..sbb anak kawan nekcik dah ke Kahirah selepas tingkatan 5 di sini...cubalah telepon untuk kepastian...Syabas wardah..nekcik doakan agar Wardah berjaya..kalau sambung kat sini nnti bagitaulah nekcik ye!!!

      Delete
  12. Aslmkum Nekcik
    moga adik cepat sesuaikan diri di sek baru dan berjaya dlm pelajaran.
    Alhamdullilah...kira rezki Nekcik dpt adik....boleh jadi sbg teman dan menghiburkan hati nekcik berdua..

    ReplyDelete
  13. Salam Mamasya...itulah nikmat rezeki Allah!!! BFF!! Alhamdulilah Adik pun dah hepi dapat kawan kawan baru..manalah tau ada rezeki sampailak Kahirah kan.>

    ReplyDelete
  14. sejuk hati saya tengok adik adik ni bersekolah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salm rendu GB..itule yang termampu kita beriikan untuk bekalan kehidupan mereka di dunia yang serba pelik ini...semuga dia tahu dan dapat membezakan yang halal dan haram!!! Insya Allah

      Delete
  15. assalammualaikum

    anak sulung sy bersekolah di sekolah maahad swasta di sg udang, melaka....sy berhasrat nak tukarkan dia bersekolah di ILMI.....atas sbb mslh berhubung dgn anak terlalu terhad & payah mengharapkan saudara mara atas urusan penghntrn dan makanan

    boleh saya tau...testimoni utk sekolah ni?

    ReplyDelete
  16. Waalaikumusalam Ina..laa nekcik terlepas pandang lah..maaf ye..dah teerlewat nak mnjawap soalan Ina..nrkcik tak berani lah nsk komen sangat sebab baru masuk 3 tahun di sini...bagi nekcik alhamdililah lah...xde masaallah

    ReplyDelete
  17. Alhamdullillah...mudah mudahan adik n abg jadi anak anak yg soleh dan solehah

    ReplyDelete
  18. Alhamdullillah...mudah mudahan adik n abg jadi anak anak yg soleh dan solehah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...