bunga

9 Mar 2012

Istanbul Turkiye...16/02/2012...



Tujuan utama kami sebenarnya adalah untuk berumrah...tetapi memandangkan pakej Andalusia ada menawarkan umrah dan ziarah Istanbul dan Jordan...maka Nekcik skluarga teruja untuk mengambil kesempatan ini...tambahan pulak beza harganya agak berpatutan...Nekcik pun tak begitu bermimpi untuk ke Turki tu..iyalah kalau nak melancong sahaja pun hampir Rm6K..baiklah Nekcik gi umrah...Tak sangka pulak Nekcik dapat menjejakan kaki di Istanbul ini...Allahumma inni aala zikrika wasyukrikaa wahusni ibadatik...jadikanlah aku orang yang bersyukur dan sentiasa beribadat kepadaMU...insyaallah

Memang banyak sungguh masjid masjid yang cantik dan berseni di sekitar bandar Istanbul


Kami dapat merasa menaiki cruise Bhosporus River dan menikmati keindahan kota Istanbul..memang cantik..subhanallah

Pakej Andalusia ini menginap di Hotel Carlton, Istanbul....agak mewah..dan amat berbaloi especially makanan


Sejuuuuk

Tengok seminggu lagi dok Turki...boleh jadi besar macam nenek Turki...

Alhamdulilah setelah 18 jam dari kl ..kami selamat samapi di TURKIYE

Memang menggila tengok Baklava ni..fresh lagi

Ni ikan digoreng dan di makan bersama salad..kalau sini macam keropok lekor lah..diorang jual tepi jalan

Suker dapat rasa winter kunun!!!


Sedaap

Ikan

Hasil ceramic memang cantik..tapi delicate....


Teh..berbagai warna..untuk pelbagai kegunaan

Bahagia dapat merasai salji berterbangan

Airport Attartuk Turki..cantik kan landscape dia!!!

serdak serdak saljiiii


Pasar ikan di tepi laut

Blue Mosque

Turki pun cakap sabun...sabun dari badam, avocado,peach...

Dataran masjid masjid

Lagi kedai makan makanan laut sepanjang jalan ini

Tokpokcu nak jadi snowman!!

Deretan kedai kedai makan makanan laut...kebanyakan ikan..tersusun cantik sepanjang lorong ini

Dapat serdak serdak salji pun okaylah..syukor

6 comments:

  1. Aslmkum Nekcik.seronokkan dpt menjejak kaki ke bumi Istanbul yg cukup menarik dan byk tempat sejarah. apatah lagi dpt merasa snow turun. kedai makanan laut tu...sypun ada jln2 ke situ sbb hotel sy dkt situ.
    re;Nekcik maaf tak sempat jwp pertanyaan Nekcik ttg suhu kat sana sbb sy lambat buka blog.

    ReplyDelete
  2. Askm Mamasya... Maaf diterima...memang seronok..kerana Nekcik rasa Turki sebuah negara Islam yang cantik,bersih dan berseni...Itulah ...Allah nak bagi rasa snow in istanbul..takpelah dapat pegang pegang aje pun jadilah..itu pun dah kebas kebas jari nekcik!!

    ReplyDelete
  3. saje je mikerr tau.. racun2 i..

    ReplyDelete
    Replies
    1. racuun yg tak bahaya tak ngaper!!

      Delete
  4. Assalamualaikom,Nekcik macamana suhu kat sana, awal bulan mac ni InsyaAllah nak ke sana. risau gak tak tahan sejuk sebab tak sedia baju tebal sangat. kalau kita nak beli kat sana sarung tangan/baju di sana mahal tak berbanding kat Msia.Saya pun tak lah ada budget tinggi sangat.

    ReplyDelete
  5. Salam terima kasih atas perkongsian. saya sempat juga baca sampai habis :) Sy ingin berkongsi pakej percutian all in ke istanbul kami.

    http://wiyatravel.com/pakej-ke-istanbul/

    ada juga pakej ke tempat2 lain. boleh lawati http://www.wiyatravel.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...