bunga

6 Nov 2012

JAM LAGIIII

Salam smua...muaaah..dah lama sangat Nekcik terkurung dalam "Taj Mahal" ni..sebab Tokpokcu kan asyik sedang dalam proses menyiapkan istana permaisurinya!!! ha..ha..perasan kan!!!  ignorekan sajalah ye...

So pepagi selepas menghantar sikecik ke sekolah...kami pun nak berdating lah..Ke mana??? Mula mula nak bekfes kat  Taman Melati..tapi asyik menyembang terlepas simpang..so teruslah sahaja..ke mana ye..ingat nak terus ke kuala selangor..boleh makan mee udang!! tapi fikir balik tak berbaloi pulak..sebab dua orang jer..so akhir kalam..ke shah alam....

Masuk lah pulak zon kaum kerabat...so calling calling lah...kaum kerabat Nekcik yang sewaktu dengannya...ajak join bekfes...blogger yan journal n the gang...macam biasalah kami ..makan dan berjalan ni memang segerombolan!!!  open table 9 orang..ramai yang tak ada ni!! iyalah..tak plan kan...

Kami ke HARTINI seksyen 10 sebab Nekcik teringin pulut durian..tapi tak ada rezeki..tak ada hari ni..so makan nasi impit dengan serunding..yang lain lain menu sendiri lah..tak sempat tangkap gambo sebab hiruk pikuk macam tak jumpa stahun!!! Itu lah KAMI!!!

Perut dah kenyang kami pun bersurai..masing masing dengan agenda sendiri..Yang pentingnya kami dah makan berjemaah!!So ondaway balik..Tokpokcu menyinggah kat CASH CONVERTER...
Kami suka ke kedai kedai camni..banyak barang secondhand dan ada jugak yang baru....Masuk masuk jer Nekcik terpandang benda di atas tuh...terus tuju....Penyakit dah mai dah.. MESIN JAHIT BERJAM!!! Terus jatuh cinta!!! Harga pulak tak mahei 
Rm 49.90..Tokpokcu pun bagi green lite...ha..ha...
Pusing pusing dalam tu....terangkut jugaklah serba mak nenek ni!!
Siap dapat beg lagi!!
Yang ini bukan beli di sini..Ni dapat kat Melaka hari tu
                                                                    Jangan tersilap straw ya!!!

15 comments:

  1. Nengok foto pertama, macam besor je jam tu... rupanya kecik je... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..kalu besar mana lak nekcik nak letak..kna wat menara lak!!

      Delete
  2. seronoknyer mkn ngn sedara mara, mmg la jd nyer riuh rendah... cantik lah jam tuh nekcik... berus gg tuh utk nekcik ke utk si kecik hehehe...comei

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam dana...kami ni mmg riuh rendah kalau jumpa...berus gigi satu untuk sikecik..satu untuk nekcik ..pasal gigi nekcik ni lembut baru nak tumbuh!!

      Delete
  3. assalam nekcik..cantiknya jam tu.acik tak pernah tengok lagi tu..memang pautu nekcik terpikat dan terus beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Acik Erna...tulah..slalu sikecik tu kalau ada dia akan cakap..mak kata dah insaf..tak mau bli lagi..tapi Nekcik kata dah insaf tapi tak taubat membeli!! ha..ha..

      Delete
  4. nanti kita gi melawat muzium jam nekcik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jommm jemputlah datang ye..zero entry!!!

      Delete
  5. Saya pun dah lama tak ke Hartini nekcik..kat situ makanan dia byk jenis kan, sedap sedap..

    nekcik pergi cash converter kat mana ya? antik tu jam mesin jahit tu...hehehe..bertambah koleksi kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nekcik...terima kasih singgah kat blog saya.Saya dah baca serba sedikit blog nekcik...banyak recepi...insyaAllah ada beberapa recepi yang saya pekenan.Tq sudi kongsi.

      Cantik jam tu... antik.

      Delete
    2. Salam Daddy Ziyyad....Ni Nekcik singgah kat Cash Converter Taman Megah...hari tu kat plaza masalam tu..sblah rojak karim..

      Delete
  6. teringat mesin jahit lama nenek saya di kg..saya pun minat benda antik ni .berat ke jam tu nekcik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam dek Anim...ha..ha..habisla anda tertipu...sebenonya..mesin jahit tu daripada kayu..diukir sebegitu rupa...mmg mcm besi seketoi!!!

      Delete
  7. Salam Maal Hijrah Nekcik. moga thn baru bawa lebih kesejahteraan dan kebahgian buat Nekcik sekeluarga.wow unik jam tu sekali dg mesin jahit....jam tu masih elok lagi ke Nekcik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kerinduan kat Mamasya...terima kasih atas doa..insyaallah doa org balik haji ni 40 hari Allah kabulkan...amiin..mesin jahit tu sebenarnya kayu jer..diukir mcm mesin jahit..tu yang wat nekcik tergoda...jam masih elok!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...