bunga

25 Dec 2012

KEM HERBA SUNGAI CONGKAK

 BULAN YANG PENUH DENGAN PELBAGAI AKTIVITI....selesai  di bawah bayu bersambung pulak ke dalam sungai!! Itulah ikatan kasih sayang , tak kiralah di mana pun..kami tetap bahagia bersama...Tanpa dirancang...kami reramai rasa teringin bermain air di Sungai Congkak..so dalam masa 24 jam siap...pack makanan dan off we go..3 kereta!! Pagi pagi dah bergerak kerana selalunya petang hujan akan turun

Nekcik pun dah hampir 7 tahun tak ke Sungai Congkak ni....cik koya ngan cju siap tempah bilik chalet 2 buah di KEM HERBA ini untuk lepak lepak dan berehat di pinggir sungai....sebuah rm30 untuk seharian..walaupun tak cantik mana tapi  memang terasa suasana kekampongannya....yang penting air sungainya sejuk dan nyaman sekali...Bukan sahaja yang kecik, sedang malah yang tuek tuek pun gumbiraa dalam berendam!!!
Cantik juga kawasan Kem Herba ini..ada 3 buah chalet di tebing sungai ni..kawasannya di simen untuk senang nak dudok dan makan makan dan panggang memanggang..chaletnya ada 3 tilam single untuk kaki lena dan nak bersolat...tak jauh dari sungai ini ada disediakan homestay...rumah kampong dalam kawasan berpagar....
Seronoknya bersantai di beranda ditepian sungai sambil mengisi perut..lagilah tengah hujan!!!

Atok dengan cucu berselera menikmati nasi lemak sebelum berendam!!!

Chef ni pakar bakar membakar tau!!

Penyediaan makanan untuk ahli rombongan!!

Nikmatnya melihat air sungai!!!!  Subhanallah

Memerhati deruan air untuk mendapat ilham!!!

Agenda wajib..MAKAN......ada yang beli ada yang di masak..iyalah ramai. kan..16 orang weiii......lagi lah lepas berendam..semestinya kelaparan!!

Masing masing bahagia seperti itik dapat air!!

Yang ini jugak bahagia dapat makan!!

Penyediaan makanan oleh peserta master chef musim ke 10 bertemakan makanan perkelahan yang mengenyangkan dan sedaap!!
Inilah bakal bakal calon masterchef ke 10 nanti..tunggukan kemunculan  kami ye!!
Last but not least..seronoknya dapat berpot pet dengan rakan blogger I...takkan tak kenalkan!!!

33 comments:

  1. Salam rindu nekcik....sekali sekala jadi badak berendam kan...?Masterchef tu nanti kita ramai-ramai masuk ya.. tak nak jadi yang macam tahun ni...hampeh betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah lah..lama Ros tak singgah teratak nekcik ni ye...jommm dengan penuh semangat!!!

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. seronoknya nekcik dpt luangkan aktiviti berendam..
    lagi2 dgn family&kwn2 meriah sgt :D

    pic last tu sy kenal nekcik dan kak yan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol tu Mammyharraz..nekcik tumpang lah bloger yang dikenal ramai ni!!!
      Kami ni kat mana mana pun meriaah!!

      Delete
  3. assalam nekcik...wow bestnyer berendam..dil suka pegi suka sg.congkak..dan last pegi masa 2 hari sebelum mai mesir..honeymoon..kononnya..hihi...kat kem herba nilah..sebab keluarga maksu dil owner kem ni...nnti boleh kita gather2 kat sini bila dil balik m'sia nanti...insya Allah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Dil...mmg ok tempat ni..pasal betol betol tepi sungai..ooh..hari tu kami pun jumpa pakcik nor pasal nak bayar duit sewa chalet tu...3 3 buah tu kami conquer dan dah plan dah nak tido lak kat situ..InsyaAllah nnti Dil balik kita pgi ye!!

      Delete
  4. waaaaaaa bestnyer nekcik, chaletnyer betul2 tp sungi mmg seronok lah... sambil mkn2 blh hulur kaki dlm air yg sejuk tu...

    bile ada acara bersama2 family nih, wajib lah ada mkn2 kan hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang seronok Dana..takyah gi jauh jauh...makan mandi dan mnyembang mmg meriaah

      Delete
  5. Bestnya picnic... mandi2 dan makan2.. mesti meriah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Makchaq...mmg meriah sokmo..apatah lagi perut kenyang...siaap bdengkor lagi!!!

      Delete
    2. lagi satu biar anak cucu rasa keindahan kampong!!kita dulu dulu berendam cam gini..anak cucu berendam kat wimming pool jer!!!

      Delete
  6. Memang best nekcik....kumpul ramai2 ahli keluarga, piknik macam ni...Jarak pun tak jauh kan dgn KL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Daddy Ziyyad...kami ni kat mana mana pun mmg sentiasa best....di laut di darat..di hutan dan di rimba..mmg kecoh!!! Tambah tambah lagi ada makanan...

      Delete
  7. waahhhh.. dengan kak yan jugak...!!! seronoknya makan sambil mandi2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam m.u.l.a.n itulah kami yang tak mandi ni seronok makan...tumpang seronok tengok mereka yang jadi badak berendam tu!!

      Delete
  8. part paling best bila makan ramai2...payah nak jumpa ikatan begini nekcik. rezeki nekcik sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah Anim...salah satu nikmat Allah yang sangat Nekcik syukuri!! Itu jugak harapan Nekcik pada generasi anak cucu Nekcik...nak biasakan mereka sentiasa rapat sesama keluarga!! Insya Allah

      Delete
  9. Salam Nekcik

    Wow...best nye kongker kawasan tu untuk mereka dan keluarga mereka ajer....hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ASP..ha..ha..orang lain pun takut nak menceroboh kawasan...main jauh jauh jer!!

      Delete
  10. Salam Nekcik,
    amboi seronoknya mandi manda2. makanan pun nampak sedap2 sekali.. terliur tau.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Umi...sesekali kena bawak jugak budak budak ni mandi sungai...menghargai kurniaan Allah...kalau tak asyik masok wimming pool jer! bila makan reramai ni..apa sahaja mesti sedap....

      Delete
  11. tengok ada BBQ dengan aktiviti mandi manda tu yang buat rasa macam nak pergi berkelah nih
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal Hans...mmg highly recommended...perkelahan yang murah...bersih dan selamat untuk anak anak kecik!! boleh booking untuk chalet tu...

      Delete
  12. bestnyer mandi..
    tingat masa kursus induksi kat sini..
    azab gile nk mandi pagi, sejukkkkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Leily...itulah yang mnjadi kenangan yang takkan terpadam dari memori kan!!

      Delete
  13. ssekali mandi manda gini mmg best n fun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak budak ni kalau boleh hari hari mau..kita jer tak terlayan!!

      Delete
  14. Replies
    1. Salam kasihredha...mmg meriaah sakan....slalunya camtulah..kalau ada YAN adalah YAH..dan kalau ada YAH adalah YAN..hi..hi!!!

      Delete
  15. pemes kak yan. assalam nekcik. sonoknye menengoknye.. meriah. makan tuh lagi meriah dr xtvt nye beb tgk. hehehehehe.. mkn tuh penting. berendam sll lapo, ye dak?

    ReplyDelete
  16. Memang Beb..kami ni kalau tak ada makanan jadi suram suasana!!!!

    ReplyDelete
  17. assalam,

    dah lama tak pergi sg congkak...dulu masa anak2 kecil2 kami tinggal kat Langat selalu gak pegi berkelah kat sg congkak..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...