bunga

5 Apr 2015

KE KK BAH



Asalam kawan kawan..jom ikut nekcik ke KK Sabah..kali ini bukan backpacking ..santai santai ye...kali ini official..hu haa..urusan keluarga sebenarnya..ikan di Sabah..asam di shah alam..bertemu jua di atas pelamin..ha..ha..mungkin ada dah yang baca kat blog yan yanjournal majlis pernikahan anak sedara nekcik ni....di Kota Kinabalu Sabah..kuss semangat ..merentasi lautan samudara gamaknya..kalau ikut nekcik sebelah rumah jer...jimat duit transport...ialah dah jodohnya di sana..maka kami raikanlah beramai ramai..lagi pun ibu dia telah lama tiada ..meninggal kerana denggi sejak mereka berumur belasan tahun lagi.. kiranya ini anak abang nekcik..tokngah serta abang pada chef keluarga kami ..chef koya...kalau tak kami siapa lagi nak meraikan anaknda kami ini kan....
Nekcik pun tak dapat lelama di sana sebab ada yang kerja ..ada yang sekolah..nekcik 4 beranak sampai sana Jumaat malam..dari airport terus jer ke rumah pengantin perempuan bersama ziyan dan yang lain lain untuk menghadiri majlis berinai serta makan malam..esoknya pula majlis akad nikah..kami menyewa Marina Court apartment..kerana kesemua ada 10 orang tak termasuk Yan yang menginap di hotel berdekatan...kesemuanya hampir 30 ahli keluarga berkumpul di situ..alhamdulilah....so nekcik share jerlah sikit gambar


Alhamdulilah selesai sudah majlis akad nikah..kami semua doakan agar kedua mempelai hidup bahagia di dunia dan di akhirat ..diberikan taufik dan hidayah ..serta dimurahkan rezeki..amiin..

Mereka berdua ni senasib..sorang kematian ibu..seorang lagi kematian bapa...memang gempaq sebab mereka semua termasuk kami tak putus putus mengusik ibu dan bapak pengantin!!! ke KK lagi kita bah...jauh lah pokngah!! rinduu I nanti..he..he
Kaum kerabat pengantin lelaki..jauh bah kami naik belon!! Ada jugak yang memang ada di KK ni termasuk abang Tokpokcu...bagi wakil kami
Itu dia..orang kuat kami..sebelah tu orang sabah bah!!! boleh lah nak nego nego ye



Ini di hari persandingan keesokan harinyanya..mokcik tumpang gambaq..rasanya dah lama dah tak naik pelamin kan Pokcu


Aii mokcik nak posing sokmo..sayang background yang cantik tu kan..haruslah di abadikan..kih kih..sabo jerlah kan





pak pak sedara ..mak mak sedara..sepupu sepapat...
Meriah  majlis mereka..alhamdulilah kami bersyukur kerana di raikan dengan layanan mesra sambil menambahkan tali siratulrahim di negeri Sabah ini..ada jugak yang ikut jejak langkah Pakndak..yang baju purple spek hitam tu...gambar kenangan rombongan cik kiah kami....!!! Alhamdulilah semuanya berjalan lancar..penuh kesyukuran
Kita  tinggalkan lah mempelai tu ..mereka  dah bahagia tersenyum..tercapai sudah hajat dan impian selama ini kan...so kami ada lagi satu mission ..apa dia...tungguuuu...



Selesai majlis nikah hari Sabtu tu..kami semua bergerak ke waterfront KK..dekat dengan apartment..so berduyun duyunlah kami berjalan...sempat bersiar siar di situ sambil menunggu matahari terbenam..ada lah yang nak shooting shooting tu...yang muda muda tulah..mokcik pokcik semua nak masuk pasar Filipin ..nak memborong segala hasil laut....maka berpecah pecah lah kami menjaring di pasar...


Nah nekcik belanja satu gambar ye

Bergaya uols mokcik masuk pasar..sedondon pepel..( ni gambar esoknya tu)..udang pun lariik..
Chotong 2 kilo RM5 hengget..makaiii

Ikan biru....wajib beli...semua ni RM13


RM18 per 100gm..mampu tengok jer la

Lihat tu..penuh meja..kami hanya belanja lebih kurang Rm100 atau lebih sikit..untuk 10 mulut taw!!!

Puas hati semua..dan yang seronoknya kami semua dapat berkumpul sambil makan makan...cuma kami misslah ziyan sebab mereka tak dapat join..ada yang keletihan sudah....


Scallops masak oyster..chef singapor



Takyah tanyalah kan siapa masak asam pedas ni kan..of coz Tokpokcu

Tengoklah anak anak nekcik ni....terlajak rajin ler tu...

Ewah Tokngah jadi tuan rumah ye..macam dah jadi orang KK jerk..hidang mee goreng mamak.....Besan pokngah takde lak hantar makanan untuk minum petang kita ye..he..he..baru jer lepas makan nasi pengantin tadi.....alhamdulilah ada mee goreng!!..liciin....

Alhamdulilah selesai semua urusan kami dan syukur alhamdulilah kerana telah Allah permudahkan...so buat anaknda Mohd.Iskandar serta anaknda Norhafizah..kami sentiasa mendoakan yang terbaik buat kalian berdua...dan ingatlah pesanan ikhlas Ibu (emak pengantin perempuan).bagi ankndanya suami adalah nombor satu..ibu jatuh nombor 2..tetapi bagi menantu ..ayah tetap nombor satu..isteri jatuh nombor 2....!!!!!!!!Insyaallah..barakallah


29 comments:

  1. tengok scallop macam nak terbang balik beli kt pasar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh Nasa n i orang sabah ke....jom kita gi KK ...nekcik pun rasa nak ulangi lagikk

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. KK famous dengan makanan laut kan nekchik. Dahlah fresh murah pulak tu.

    Buat pengantin baru semoga kekal hingga ke Jannah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Zai atas doa...amiin
      Memang mabuk tengok segala hasil laut..murah..fresh..besau besau

      Delete
  3. Manalah tahu, jika Allah aturkan bertemu pula jodoh sang besan kan? :)

    Apa2 pun untuk pengantin baru semoga berbahagia bersama hingga ke syurga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha..kakcik..besan sama besan boleh ke kakcik?? jenuh jugak kami berhujjah he..he

      Delete
  4. waaaaaaaaaaa syoknyer nekcik oi.... jeles tau dana...
    seronok kalu nengok nekcik , k azian n sedara mara kalu jalan2... meriah je nampaknyer

    syok betul tgk org tu jln2 ngn baju lawo2 pi psr... gile murah nekcik sutun tu 2kg rm5/... fresh2 lg lak tu
    ikan tuh pun murah giless....
    mmg heaven lah nengok segala seafood kt atas meja tuh... best3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bahaya pergi sana tu Dana..kita jadi giler membeli!!.semua tengok nak..macam nak isi kontena...
      Memang berbaloi beli dan masak Dana..sebab kalau makan di kedai pun mahal jugak kalau reramai gini...
      Tulah keluarga kami ni kalau kumpul memang gempak habis..tak kiralah kat mana pun...

      Delete
  5. Seronoknya nekcik. Sambil menyelam minum air. Ada abang pokcu lagi memanglah bertambah panjang langkah.
    Ikan biru tu memang jarang jumpa di tempat kita ni kan. Kalau di Batu Pahat kadang ada.
    Tapi yg menarik harga makanan dia berganda-ganda murahnya:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah kakzakie..adik beradik semua ada kecuali abang sorang yang kurang sihat..memang meriah sakkan lah kami....nekcik tak pernah jumpa ikan biru ni kat mesia..diorang panggil ikan batu
      memang mewah makanan laut diorang ni....rasa macam nak buat stok setahun!!

      Delete
  6. KK ni memang seafood heaven kan Nekcik. Tapi sapa yang ada gout tu tak bolehlah main belasah je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyalah Mie..memang lupa diri kalau masuk pasar sana tu....yang ada gaut tu...makan ikan jerlah..he..he..

      Delete
  7. Assalam Nekcik

    Bab makan seafood kan...mana boleh lepaskan. perrgghhh...murah semuanya, berbaloi sebab masak sendiri...

    ReplyDelete
  8. waatlaikumusalam yong..mmg tak lepas peluang...dah naik belon jauh jauh merentasi laut china kan...tapi dah 5 series ni kna berwaspada sikit..biar giler beli jgn giler makan....berat akibatnya

    ReplyDelete
  9. senangnya kalau keuluarga rukun tentram kaya gini,, Obat Stroke

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulilah aji nugraha...taklah kaya mana tapi alhamdulilah kami mmg kaya dengan kasih sayang..insyaallah

      Delete
  10. bestnye pegi kenduri kendara kat KK bah tu nekcik..! dah a saya ni memang suka sangat dengan KK. tak jumpa pulak orang KK untuk buat calon suami.. hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang seronok gi KK haritu....kenduri cum family day jugaklah..meriah sebab dapat masak dan makan ramai ramai...mmg gempak..insyaallah akan ulang lagi...
      Doalah GB..mana tau makbul doa. ..ke KK kita bah!!

      Delete
  11. Lawanya ikan biru tu....sayang nak.makan nekcik..hehehe

    ReplyDelete
  12. mmg cantik ikan biru tu Wa..dah masak..especially klau masak lemak..mmg terserlsh kebiruaannya Wa...

    ReplyDelete
  13. Wah, meriahnya menu2 makcik!Terliur-liur tengok ni..hehehe

    ReplyDelete
  14. mmg meriah bah..takpe nnti kami akan ulangi lagi...boleh join reramai Yanie..insyaallah...sebab hari tu rasa tak puas. ....

    ReplyDelete
  15. selamat pengantin baru buat kedua mempelai...

    sedapnya asam pedas tu ...huhu...

    ReplyDelete
  16. Terima kasih Wahida...peberet sepanjang zaman tu!!

    ReplyDelete
  17. nekcik...ikan biru tu. sedap ek dimasak asam pedas...ala, terliur.
    sutung 2 kilo rm5 hinggit.....memang puas makanle jawabnya..
    seronok keluarga besar yg sepakat....tu yg saya jeles tu nekcik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalam Anim..lmbat nak jawap ni haa..biziii..hu.hu..
      Memang sedap Anim...di steam ajer pun manis dan lembut..
      Tulah kliarga kami ni mmg gempaq..bila dah kumpul. ..aada ada ajer rancangannya..mmg havoc

      Delete
  18. amboi gojesnya nekcik pi pasar
    KK tak pernah menghampakan
    saya pun nak repeat ke KK jika ada rezeki

    untuk pengantin
    selamat pengantin baru
    moga bahagia sampai ke jannah
    berseri2 pengantin

    ReplyDelete
  19. Dulu Aina pi KK tak de lah masak sakan2 gitu cuma beli ikan dan seafood kendian beli perencah tomyam...lp masuk dalam rice cooker masak tomyam...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...