bunga

26 Jun 2012

MAKAN LAGIIIII.... 26/06/2012

Laaa...makan lagiii....hidup untuk makan???  salah tu......banyak lagi urusan kita  sebagai hamba Allah di dunia ini...tapi makan tu pun amat penting jugak..halalan toyibban!! Sebenarnya Nekcik nak share ngan kengkawan yang kaki makan....Nekcik dah banyak kali jugak makan nasi arab kat AL AMIN GOMBAK ( belakang SHELL GREENWOOD) ni...kedai ni tak lah glamour macam sesetengah resto Nasi Arab...sempoi dan berpatutan lah harganya....ssssesuuaai lah ngan poket orang pencen  (Nekcik lah tu! ) untuk sesekali mengubah selera....tuan punya nya pun orang melayu tulin...
satu lagi Nekcik suka kat sini pasal  ada pilihan..tak semesti arabic sangat!!....ada Nasi Kerabu Ayam Salai, ada Nasi Ayam..ada Bubur Nasi..ada Roti Arab dan kari ayam atau kambing....
Rasanya : biasa biasa jer lah...bagi Nekcik yang tak cerewet sangat ni..kira ok je...

Ini lah suasana kedai nii..ada yang berhawa dingin..ada yang santai kat luar..dan ada  untuk small gathering ..( tak sempat ambik gambar ) bahagian sebelah...surau pun ada disediakan...
macam family business 

Selesa dan bersih

Pilihlah yang mana berkenan di hati...tepok mulot tanya poket!!! Tadi Nekcik makan Bubur Nasi tambah lagi Roti Arab dengan kari ayam!! sedaap weiii!!

Ni promote lah pulak..apa salahnya kan...tolong menyebarkan ..semuga perniagaan mereka  terus berkembang....


Ini sambal tomato

salad
Nasi Mandy untuk 3 orang makan ..2 kambing  2 ayam....RM 43

Nasi Mandy yang Nekcik tapau..RM 43

Nasi Mandy

Roti Arab...lembut sangat

Kari Ayam

Bubur Nasi

Teh Arab..ada pudina..buah pelaga dan cengkih...so lepas makan kenyang perut..suker hati....so hari ni dapo Nekcik berehat!!!
Bekfes cum lunch cum dinner....


Kepada yang berminat nak cuba rasa....


Al Amin Food Corner
Greenwood, Gombak
( Belakang SHELL, Greenwood )
Tel: 019 3211 911
Di buka setiap hari
11.00 pagi - 10.30 malam

22 comments:

  1. adoi mak...sedappnyer ...sll teman dengor nasik mandi...tapi ijok ponoh merase lg...kena coba biler2...nek cik..rase dia cam nasik beriani ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi dia ni macam nasi minyak jer...takde rasa rempah mcm briyani..ntahle Nekcik suka jugak pasei tak bminyak sangat...kambing /ayam mcm dah direbus ngan rempah..kering tak de sambeinya...cuba lah yong..tak cuba tak tau kan!!..cuma selalunya kalau keme makan takleh nak berenti...tu yang tak sedapnya...makan kalahkan orang arab!!!

      Delete
  2. Salam Yong,
    ngapa arrr...asei gambor bubur nasik, blur, asei bubur nasik blur!

    Suka tengok grain nasi, sebiji-sebijik!

    ReplyDelete
  3. Ehhh sori...asei gambor dlm mangkok putih blur, asei mangkok putih blur!
    He he!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngape Yong...tanya kat teman..teman ni pun bukan nya pro bab gambo mgambo ni..lagi lagi yang kna pulas itu ini tuh..sure blurr nyer...oo nanti kalau nak ambik gambo ..kita suroh tokeh tu pakai mangkok meraaah ye yong!! tambah mnyelerakan kan!!!

      Delete
  4. Kakcik dan keluarga pun suka makan di AFC ini. :

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kakcik...kedai ni pun dekat ngan rumah Nekcik...tu yang selalu ke situ...lagi satu Nekcik suka makan roti arab ngan kari ayam...cuma kedai ni tersorok sikit..semalam pun terlupa nak cakap kat tokeh kedai tu suruh buboh poster kat jalan masuk tu...banyak orang tak tau sangat...

      Delete
  5. saya x pernah mkn kat sini kak..
    jauh dari rumah
    biasanya mkn di Saba je :)
    Jadi teringin nak makan nasi arab pulak
    bila tengok gambar akak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasihredha...kedai ni pun kat taman perumahan...macam kedai makan biasa jer...tapi muraah la dari kedai arab biasa...

      Delete
  6. Replies
    1. ASP....kedai ni kat bus stand greenwood dan bas yang nak ke pantai timor...depan sikit tu...ada shell dan taman perumahan ...masok shell tu ikut kanan...ada shoplots..

      Delete
  7. bestnya ni..tp decor biasa2 je lah ye..org melayu punya ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ziyan..haah kedai ni orang melayu punya..orang bulan ...niaga anak beranak kot..takde dekor sangat pun...kalau dia bagi kita dekor..sure glamour nyer!!! jomm lah..nnti kita pgi...

      Delete
    2. ada kaki kambing..shank curry

      Delete
  8. Ini konsep carca marba namanya! hahaha..ada nasi arab, ada nasi kerabu! ekekeke

    Nekcik turun Senawang, saya belanja makan nasi arab damsyik...ikut tekak saya lagi best(dan murah) dari Saba kat Putrajaya tu..

    Baru saya tau ada tempat nama omputeh, Greenwood kat Gombak! ahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa tu lah doc ni...asyik astolia jer..cuba sesekali tu pergi greenwood mesia ni...macam macam ada... cuma omputih jer takde!!
      hu hu..macam best jer offer niii!!!

      Delete
  9. Salam Nekcik,

    Pernah dengar nasi mandy,tapi belum rasa lagi/adakah sama dgn nasi arab?
    kalau saya dah pencen pun saya nak macam nekcik,melancong dan makan2 bersama suami
    rasanya itulah masa yg tak perlu utk memikirkan soal yg remeh temeh,disamping menambah amal ibadat.

    ReplyDelete
  10. Salam Zila: ntah ye Nekcik ni tak tau nak bezakn nasi mandy ngan nasi arab...macam serupa jer...Nekcik makan jer..lagi lagi kalau da lapar..sedap jer...
    Betul tu...kalau waktu keje tu asyik berebut..nak punch card..keje..balik sambung lagi keje...da pencen ni memang aman damai...kita bos...pepagi kluar bekfes cum lunch..tngahari baru balik....bahagia...
    Insyallah nekcik doakn agar Zila dipanjangkan umur dan dengan kesihatan yang baik...serta bertambah ketaqwaan kepada Allah..amiin

    ReplyDelete
  11. salam kenal nekcik :)

    terima kasih balas kunjung di blog sy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam mamyharraz...terima kasih kerana sudi snggah...

      Delete
  12. Salam Nekcik.sedap nasi Arab tu...sy sejak pindah dok Arab ni mula suka nasi Arab tp kat Msiapun dah senangkan cari restoren nasi Arab...merata ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat mesia ni mcm glamer lah kalu nasi arab ni..cuma satu Nekcik tak puas rasa sebab ayam dia tak bersalut rempah!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...