bunga

30 Aug 2013

ANAK ANGKAT KOREA!!!!!

Asalamualaikum kengkawan semua..Syukur alhamdulilah kita masih dipanjangkan umur untuk berbicara lagi kan..
Kali ini Nekcik nak cerita pasal anak angkat Korea Nekcik...Maya Lee...Minggu lepas anak sedara nekcik dari KK Sabah datang berziarah bersama kawan dia dari korea...mereka berkenal masa anak sedara nekcik ke Korea dulu...Kiranya berbalas lawatan lah ni ye..
Mereka sampai malam...alhamdulilah dah siapkan makanan...rezeki dia hari tu dapatlah laksa..ubi rebus..semuanya dia tak pernah makan...seronok nekcik ..dia peramah...dan suka mencuba makanan kita...Selepas makan malam mereka pergi tidor di hotel tapi nekcik suruh mereka datang breakfast....so bersama sama lah kami bersarapan sambil bercerita....mesra dan ceria

Sebelum keluar ronda ronda KL..dia mintak izin nak jadi anak angkat Nekcik dan nak panggil kami Ma and Pa...oh no problem..nekcik suker sangat !! bertambah anak anak nekcik!!
Sebelum keluar pulak dia  mintak izin nak tidor 2malam di rumah kami..walaupun dia dah bayar hotel...Kami setuju dia bermalam di teratak kami....kami semua terhibur melayan dia..terasa macam dah kenal lama..


First time makan ubi rebus katanya..sedap...dia suka bayam masak lemak!!
Sarapan pagi laksa lemak..karipap dan cucur bilis..semua dia makan ...
Yanie bersama kakak angkat kolia...Maya Lee

Nekcik pulak dapat sorang anak angkat korea...a pleasure to have you in the family Maya Lee!!  Hope to see you again soon!!!


Kasih Allah amat luas tiada penghujungnya...walaupun berbeza ugama dan budaya...kasih sayang tetap terjalin...semuga anggapannya terhadap orang KL...tidak tepat..dia kata orang KL sombong...?????  itulah first impression  dia...bukan nekcik kata ye!!  Alhamdulilah keluarga nekcik semua..termasuk yan journal dan Nor dessert cuba melayan dia dengan penuh mesra...dia amat menghargainya........
Semuga dia nampak Islam itu indah dan bukan sebaliknya!!!


30 comments:

  1. Untung nya nekcik dapat anak angkat baru..

    Nanti boleh la balas lawatan dia pulak....lagi sekali la ke korea ye...

    ReplyDelete
  2. Asalam Makchaq....alhamdulilah...tak rugi apa kalau kita berikn secebis kasih sayang kan!!
    Jom Makchaq...kolia kolia!!

    ReplyDelete
  3. tahniah nekcik bertambah anak baru , antarabangsa pula tu.
    senanglah nak gi Korea lps ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha...tak nak lah 1 mesia jer kan!!
      Insyaallah mmg nak pgi kalau tiada aral melintang

      Delete
  4. assalam nekcik
    tahniah dpt anak angkat korea..nanti slowly blhlah dakwah kan mrk nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Ummuaidan..alhamdulilah..mudah2an dia dapat hidayahNya kan...

      Delete
  5. nekcik..cam projek anak angkat pulak..heee
    betul tu nekcik, mula2 kita tunjukkan akhlak Islam yang baik kat depa..
    barulah tanggapan salah mereka tu boleh terkikis..

    p/s sure lepas ni, kalau nekcik p korea, ada tour guide sanggup teman...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Anim...kekadang orang kita ni bila tengok bangsa asing..dah ada jurang..nekcik ni dari kecik kelas ramai cina...dok serumah dengan kawan kawan cina..sbb takde asrama..dok serumah ngan nenek benggali..he..he..tapi tak pernahlah ada masaalah..dioramg hormat kita..so kita pun kenalah baik kan
      Camtu lah katanya...dia sedia mnanti kedatangan ma n pa dia!! ha..ha.

      Delete
  6. Aslmkum Nekcik

    wah bukan sebrg anak angkat...anak angkat Korea ni wpun pertama kali jumpa dah nak jadi anak angkat Nekcik....pasti dia suka dg layanan baik dan mesra Nekcik sekeluarga.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam mamasya..semuga sntiasa dlm peliharaan Allah..amiin
      Mula dia masuk rumah nekcik ..dia tengok ada kuching 12 ekor..dia kata klau boleh sayang kuching..mestilah boleh sayang dia!!!

      Delete
  7. Angkat kuat-kuat ye Nekcik, jangan sampai terlepas... hehe

    ReplyDelete
  8. Dah lepas dah Mie...dah balik seoul dah!! haa...

    ReplyDelete
  9. wah! tambah sorang lagi anak ye nekcik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunda...dapat da besar takpelah..klau kecik tak kuasalah nekcik

      Delete
  10. Harapnya dgn cara ini secara tak langsung nekcik dah macam duta Islam bahawa agama kita ini sentiasa berbaik dengan siapa saja. Tengoklah sampai sanggup dia tak tidur 2 malam di hotel semata-mata nak tidur rumah nekcik. Suka kakak baca ni...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalam kakzakie...itu jerlah yg mampu nekcik lakukn....nak berdakwah kail hanya sejengkal...kita layan jerlah sebaik mungkin....kasih sayang tak perlu bayar apa apa kan..tapi nikmatnya dapat dirasakan...smuga Allah berikn dia hidayahNya..aamiin

      Delete
  11. Seronoknya dapat anak angkat dari jauh.....pasti kenangan bersama Nekcik akan sentiasa terpahat di ingatannya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalam MP....seronok jugak melayan dia...bnyak cerita dia....bila dah tak de...rasa jugak kehilangan....sedih pulak!!

      Delete
  12. wah..alhamdulillah..seronok ye kak dpt anak angkat kolia..hehe!

    ReplyDelete
  13. Alhamdulilah doc....tapi kna jadi anak cyber jerlah....

    ReplyDelete
  14. WAH anak angkat kolia, pas ni nekcik kena wat kunjungan balas lak kat kolia tau!
    untung maya lee dpt mak angkat rajin masak tau, nak jadi anak angkat nekcik gak la cam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh no hal elly...takut lpas masak semua anak angkat kna panggil....kna picit kaki!! Sanggup gitu!!! Ha..ha...let the love flow...

      Delete
  15. waaaaaaaaa seronoknyer nekcik dpt lg sorang anak angkat yek, nun jauh dr korea lg.... bgsla nekcik sume kite msk dia telan... kite pun tak fenin kepala nk msk apa utk dia kan

    ReplyDelete
  16. Nekcik punya kluarga ni mmg sntiasa berkembang...kali ini melepasi sempadan.....nekcik klau ada ramai sukalah masak..klau 2 3 orang...nasi bungkus jerlah

    ReplyDelete
  17. Nanti cari anak angkat arab pulak..

    ReplyDelete
  18. Rindu la plak dgn Maya makcik..huhuhu

    ReplyDelete
  19. Tu laa..terdengar terdengar ketawa dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  20. Wahhh Nekcik anak angkat jauh maliiii... Alhamdulillah... Islam tukan indah dan mudah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...