bunga

2 Jun 2014

TAMAN PULUT KUNING

Assalamualaikum kawan kawan..selamat bercuti kepada sahabat sahabat nekcik dari golongan  pendidik...rehat rehatkanlah badan...hati dan minda setelah lelah bertugas mendidik anak anak  disekolah dan juga di rumah
Hari ni nekcik nak kongsi kreativiti nekcik...iyalah tak pergi mana mana ..so berkaryalah di nekcik 's kitchen
Sejak tengok pulut berhias Azita Zain dan Rostina Sulaiman ni..nekcik teringin jugak melembutkan sikit jari jemari ni untuk berkarya...kebetulan kelmarin besday suami yan yanjournal..so adalah nak buat makan makan keluarga di rumah yan..apalagi teringat lah pulut berhias..boleh lah dihadiahkan untuk besday boy petang nanti
Bukak fridge yang ada hanya ayam cincang..adalah sekilo...untuk buat rendang
Pulut..aduhaiii ada di kedai...tapi alhamdulilah mintak tolong Tokpokcu singgah kedai bila balik surau nanti..
Mula mula buat rendang guna ayam cincang...ok jugak..cepat siap..rasanya lepas ni boleh buat lagi untuk makan dengan nasi impit...siap ..terus tanak pulut...siap
So sekarang nak mengubah pulak..hi..hi..cuba cubalah kan..takpe...bukan nak masuk pertandingan..yang pasti akan menjadi hidangan anak cucu jer..so inilah hasilnya...tangan keras lagii nii


Inilah hasil karya nekcik...takpe nanti boleh improve lagi..ni project adhoc

ada dua ekor burung ke ayam ke..apa apalah..merpati 2 sejoli sedang berdua duan di taman rekaan nekcik..ha..ha

Kunun kunun yan  dengan sang suami lah tu..simbolik!!
ha..ha..




28 comments:

  1. eh eh, comel sgt taman ni
    sayang nak makan lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyalah Irfa...masing masing potong yg luar luar tu jer ..tang ayam dan taman tu..depa simpan kemudian..

      Delete
  2. Pandai nekcik menghias tu..cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahaai Aciik...cecuba nak lembutkan jari jemari ni haa

      Delete
  3. Replies
    1. ha ha dah tak jenjalan ni kenalah dok berkarya di dapo Mie..he..he

      Delete
  4. bial tengok pulut cantik macam ni
    rasa sayang nak mamam
    rasa nak frame kan aje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat frame ye.....takut nanti leleh air lioq...

      Delete
  5. Kalau macam ini punya cantik memang tengoklah dulu puas-puas sebab kalau dah masuk perut sayangnya...
    Rajin betullah nekcik ni:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha.ha kakzakie...takat nak makan sendiri tu bolehlah...
      nak masuk pertandingan belom layak lagii..he.he

      Delete
  6. Salam ukhuwah Nekcik..

    Meriah dan cantik sungguh taman pulut Nekcik ni.. kreatif sungguh.. suka tengok 2 ekor burung tu .. comey :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ukhuwah Nur...tang burung tu yang teruja sangat nak membuatnya...takpe nanti nak cuba lagi..he..ye

      Delete
  7. Taman pulut cantik dipandang sedap dimakan hihi....

    ReplyDelete
  8. salam Zai....ha..ha..boleh lah sesaje mengasah bakat bakat terperap nii

    ReplyDelete
  9. waduh2..cantik bangat..hehehee..nak setaman juga...:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbang lah balik nanti nekcik buatkan setaman untuk Dil ye

      Delete
  10. Comelnyaaa nekchik...sayang nak makan ...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa....haa...nekcik mmg comel...sbb gigi baru nak tumbuh Wa..ha..ha

      Delete
  11. amboi..siap bertaman-taman lagi. besday boy? hihi

    p/s kesian nekcik. saya tak tau nak settle camna masalah tak leh drop komen. kesian juga saya sebab tak dapat baca nasihat nekcik. tapi takpelah..nekcik datang berkunjung pun dah ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anim...kita gembirakan hati orang..Allah akan gembirakan hati kita..insyaallah...
      takpe Anim...nekcik sntiasa mngikuti perkembangan Anim dan rakan rakan blogger...cuma ada masa hanya boleh baca tak sempat komen...jgn sedih ada kesempatan nekcik mngadap pc. .untuk letak komen
      ntahlah Anim...nekcik rasa rakan rakan nekcik ni ramai yg muda...klau ada kata kata yg boleh digunapakai. .alhamdulilah...andai hanya bebelan semata..biasalah nekcik org tua...he he

      Delete
  12. Tomeiiiiinyewwwww...ayam2 nekcik buat pe tu...hee

    ReplyDelete
  13. laa yong....ayam tu sedang jiwang jiwang lah yong..pe lagi dapat taman yg indah...jgn dia lupa dirii udah ler..

    ReplyDelete
  14. sedap dan menarik..kreatif sungguh..

    ReplyDelete
  15. sajer sajer mngerakkan minda Ariana...rmai peminat pulut...mmg licin

    ReplyDelete
  16. 13 tahun yang lepas
    masa saya kawin
    tukang masak saya buatkan pulut kuning ala2 kek 3 tingkat
    cantik dan sedap!

    pulut favourite saya
    layan ngan rendang wallah!

    ReplyDelete
  17. Iyalah makanan warisan kita ni memang elok benar dipelihara dan sentiasa diupgradekan kan Elly.
    pulut kuning sampai 3 tingkat!! amboii!!

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum nekcik terima kasih dtg singgah­čśŹ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam, Iyayuji..semuga ukhwah kita berpanjangan..insyaallah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...