bunga

6 Mar 2015

DULU ...KINI..DAN SELAMANYA

Tetibe nak buat entry pasal   makanan ini...semua kenal lah kan..NESTOM orang dulu dulu panggil...Meh nekcik nak citer sikit   NESTUM ni memang makanan kegemaran nekcik dari kanak hingga ke tue ni,,,tak pandai jemu..tercium bau jer..terus jadi lapar
Arwah mak kata kecik kecik nekcik tak suka makan nasi..omputih celup lah kan..so bagi makan nestom ni...memang laju jer makan..sampailah dah remaja pun arwah bapak akan sentiasa beli Nestum bila belanja barang dapur..memang jarang putus...kekadang sampai 2 tin sekali beli untuk sebulan..iyalah baby tua kan..makan bukannya cayo cayo...bancuhannya macam nak buat jemput jemput gitu..lepas tu semangkok besar  pulak..iyalah sehinnga kenyang!! Nekcik rasa kalau seminggu tu dalam 2 atau 3 hari jer nekcik makan nasi..selebihnya..makanlah kuih kuih dan NESTOM serta air milo...kenyang weiii...sebab tu arwah emak kata..dia tak risau kalu nekcik tumpang rumah orang..dia akan bekalkan nestum bertin tin!! 
Bila nekcik belajar kat Ipoh..bila balik cuti jer..arwah bapak akan pergi kedai beli Nestom..towkay kedai tu taulah "baby " bapak dah balik!! he..he
Masa mengandung pun camtu jugak..lunch nekcik suka makan 4 ketul donat...nanti bila lapar bancuh Nestum..alhamdulilah sihat jer..baby nekcik semua 3 kilos...nasi tu makan lah jugak..tapi taklah sampai 2 atau 3 kali sehari!! sehinggalah kini..ada roti ke ..kuih muih pon cukup kenyang...
Nekcik selalu usik Tokpokcu..kalau perang..nekcik lari bawak nestum jer..dia kena bawak beras dengan sardin!!! 
Nekcik cuba jugak belajar makan oats ke..cornflakes ke..tapi tak lalu  pulak..Nestum jugak tetap di hati...power betul abang Tom nii

Beli yang dalam tin mahei so beli refill jer..murah sikit!!!

Tu diaa ..bancuhan Nestom ...setengah mangkok air teh...dan masukkan nestum sehingga boleh di buat bebola ..boleh ditambah dengan 2 sudu susu pekat manis..masyaallah yummylicious sedapnya...
amat seswai untuk kanak kanak tue!!!!
selamat mencuba!!

32 comments:

  1. hehe, comel lah nekcik ni
    saya pun suka nestum
    bau dia wangiii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sehati sejiwa samacitarasalah kita ye Ti.
      ..hummmmm wangii kan

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Eeerrrr.....kalau keme datang ke rumah Nekcik, jangan jamu nestom ni..keme tak mau....hehe...

    ReplyDelete
  3. Nekcik saya tak berapa suka pulak, tak tahu kenapa. Hanya cornflake biasa saja yang boleh masuk.

    ReplyDelete
  4. Iyolah yong..keme buat kambiang bako bersalut nestom gitu....kambiang yong. ....roghi tak makan!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. perrggghhhh....kamben!!!...sedap tu...lepas siap panggang roger2 keme ye...berdesup keme datang...hehe

      Delete
  5. Memang Zai...tak ramai yg minat nestom ni...anak anak nekcik ni pasal dari dalam perut da bagi nestom..diorang suka lah

    ReplyDelete
  6. bancuh dengan teh o ke teh susu tu nekcik. tak pernah lagi saya makan nestum bancuh dengan teh, bole cuba ni

    ReplyDelete
  7. Ha..ha....Ann nekcik suka bancuh ngan teh o...nak makan gaul sikit dengan susu manis.....aduuh...sedapnya...ikut tekak nekcik ler tu

    ReplyDelete
  8. kenyang nekcik makan nestum ni tapi kejab saja kalau saya lah, lepas ni mesti nak cari yg masin2 pulak

    ReplyDelete
  9. iyalah perut tak sama kaan Nooriah..nekcik ni mmg dah biasa susah nak makan dari kecik...biskut biskut kering rendam air pun tak pe...

    ReplyDelete
  10. untung tok pu chu , tak payah beli beras byk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul yang pemakan nasi tegar tokpokcu jer pun...anak anak semua ikut nekcik....ada roti...ada telor...biskut ok jer...senang nak jalan...bekal biskut jer pun boleh...

      Delete
  11. Nekcik Tom rupanya...hehe

    ReplyDelete
  12. Ha..ha....kna tuko nama glamer nektom ye...
    Awak tak jln mana ke cny haritu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balik Bee Pee je Nektom...hehe

      Delete
    2. Lorr Nektom ingatkan da sampai ostolia...

      Delete
  13. selamun aleykum.beautiful days
    www.esradan.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumusalam..thank you for visiting

      Delete
  14. kita geng nekcik..feveret kami 3 branak ni..sanggup klo org mai mesir..kirim nestum dn milo yg penting...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. waa camni kita kena oder yang dalam guni lah Dil..tak cukup yang dalam tin tu..he..he
      sedaap kaaan

      Delete
  15. gitu punya attach pada nestum pun ada kan... senang lah kalau gitu.. sekarang ni nestum pun dah dalam pek pek kecik... Nekchik kena beli dua tiga karung dah tu setiap kali tu bukak pek kecik empat lima bungkus dah siap....

    tapi nekchik bagi saya ilham lah nak makan apa esok pagi... ada juga tu nestum kat rumah... pek pek kecik lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu diaa Najib..sampai pakai karung!! tapi kalau pek kecik tu 3 in 1 tu tak puas makan..boleh alas perut jer..lagi pun manis..kalau travel tu mmg nekcik bawak pon...
      Oh Najib pun pandai makan Nestom ye..haa tu budak cerdik..he..he

      Delete
  16. patut badan nekcik cantik je..tak mau geuk..sebab tak makan nasi sangat..acik ni makin meningkat umur.makin bertambah kilo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mananya Acik tu gumuks..kalah nekcik..nekcik ni sejak pencen mmg dah menambah banyak kilos..asyiik teman orang sebelah tu jer..dah tu peminat tegar nasi..tak main lah pizza pizza..garlic bread ni..balik balik asam pedas..pucuk ubi/nangka masak lemak...nekcik pun kenalah carik masak lomak tolo..ikan goreng...terlupa lah nestom !!

      Delete
  17. NesTOM...kau lah kekasih hati dulu kini dan selamanya ke Nekcik hihihi....JM pernah mkn satu sachet..itu pun x habis huhuhhu

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak ramai yg suka makan nestom ni kan JM... elok klau boleh makan oats..boleh turunkan kolestrol...nestum ini tak tau elok untuk apa...ubat tekak kot.he..he
      Takpelah janji nekcik bahagia klau dapat cium bau nestom

      Delete
  19. Nekcik ingatkan bancuh dengan susu minum jer...rupanya pekat2 gitu.

    ReplyDelete
  20. Itu kalau alas perut Aina..ini nak kenyangkan perut..he..he

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...