bunga

25 Jun 2015

KOREA DAY 3....CATS'CAFE GIAO HONGIK & NAMDAEMUN

Hari ni hari ke 3..adik nak pergi jumpa kengkawan bulus dia...ikutkan sahaja..sebab kami pun takde nak jalan mana sesangat...dulu dah pergi Cats cafe kat Myeongdong so kali ni nak carik yang lain pulak..carik carik ada satu kat kawasan University Hongik..so balik dari situ nanti nak  meronda kawasan Namdaemun dan Hoehyon ...adik nak carik souvenir ...so ok jerlah
Tapi sebelum pergi...kami makan lah dulu...


Pepagi Tokpokcu dah menggulai kepala salomon...makan kenyang kenyang sebab petang nanti baru boleh makan ye..tapi biskut  oreo ada jer dalam handbag nekcik...dah kenyang barulah kami bergerak ke Hongik University....tersilap pulak.. terturun satu station awal..so amatlah jauh menapak ..kurang lebih setengah jam jugaklah..sepanjang jalan tu menanyalah dengan  oppa oppa korea ni..ada jugak yang geleng kepala..ada jugak yang cuba bantu..siap bukak handphone menggoggle  Cats cafe..depa pun tak tau kat mana!!!Nasib baik laluan ke situ tak panas..macam dalam taman..cantik dan redup jer


Add caption
cantik pulak landskap kawasan sini
tak taulah memang sentiasa macam ni ke atau ada festival apa  apa
Rugi pulak dah jumpa taman dan gerbang ni tak berposing kaan..bukan senang nak ajak Tokpokcu pergi taman taman kat keyel tu



At last..amoy 2 orang ni yang hantar kami ke tempat kucing ni..memang susah nak jumpa..sebab terletak di celah celah kedai..tak ada papan tanda pulak....alhamdulilah..sampai dah..so jom kita berkenalan dengan penghuni penghuni di sini...baik baik belaka..peramah.


                                      Penyambut tamu mengantok..ZZzzzzzz...kuat tidor patutlah gumuks


Kus semangat..garangnya muka..macam singa lapar
                 
Tu yang muka garang tu..rupanya hatinya baik kau..nekcik duduk jer dia terus datang urut...tahu dia jauh nenek datang nak jumpa. dia!!!
                             Manja manja lah kunun..kenal ke harabuji malaya ni

Yang ni memang gedik..pantang tengok orang hadap kamera kat dia..posing sokmo..perasan cumil lah tu
Ni pulak stress jer mukanya!! awak ada masaalah ke..meh cerite kat nekcik

Orang dah nak balik..baru dia bangun..tido ngan jaga serupa..tak nampak mata



                               Bahaginya kucing kucing di sini..bersih dan terjaga                             elok

ada mainan bertingkek tingkek
                                                                Dudok pun nak atas carpet..macam orang kayo ye



       
                                                            Manjanya Ku Putih nii....



                                                            alolo.. sedey dia nak                                                                     kena tinggal....hu..hu....
Dah puas dok bersembang dengan budak budak bulus ni..kami pun bergerak ke Namdaemun untuk melontar won yang beribu ribu ni...1000 won..rm3!!


Sampai Namdaemun ni melilau kami berpusing mencari satu kedai ni yang nekcik pergi dulu  beli souvenir kat sini..bukan main banyak free gifts dia bagi... dah tu bagi lagi kat kami RM30 untuk beli minuman panas sebab waktu tu dah winter..bukan lah nak  dapat lagi free gifts dia tu..tapi terkenang begitu baiknya hati ahjumma dan anak dara dia ni..  berbudi pada kami sekeluarga  yang baru dikenali.....dekat satu jam kami melilau..dah hampir putus asa tak dapat jumpa kedai ahjumma...tapi jangan sampai terkilan di hati..Allah temukan jua kedainya..cuma sedeylah pulak bila tengok hanya kedai yang tinggal....ahjumma tak berniaga di situ dah...Macam baru ditutup kedainya.....tak tau apa dah jadi kat ahjumma tu..

Throwback Nov 2013..inilah dia ahjumma dan anak dara dia yang baik hati tu...

mencari lagi apa yang dia nak bagi lagi kat kami semua
Tak dapatlah nekcik nak bagi sikit ole ole dari malaya ni kat ahjumma...takde rezeki dia....hu..hu..


                         Terus lah ke kedai souvenir untuk menyopink...memang ramai berjumpa rombongan dari malaysia..iyalah cuti sekolah kan..towkay kedai ni pun pandai cakap indonesia....kalau nanti nekcik datang lagi..agaknya dia pun takde jugak...

Tertarik pulak tengok ahjumma ni buat kuih tradisional korea..macam mee tarik gitu...tepong tu gaul dengan madu.. di tarik sampai jadi sehalus halusnya..gebus..Taffy Tae Rae namanya merupakan makanan raja raja dan orang kenamaan korea..macam puding di raja kita lah kot...di buat dari tepong dan madu...intinya kacang tanah dan badam..so teringin pulak nak mencuba..

Macam kepompong ulat sutera rupanya!!!

Jalan jalan lagi untuk sampai ke station Namdaemun..jumpalah kebab...makanya dek kerana dah petang perut pun berbunyi.. kami makan jerlah kebab sementara nak sampai rumah..alhamdulilah..masih ada makanan



Tamatlah percutian di kampung sinuun selama 4 hari...esok kami akan bergerak ke negara matahari terbit yang hanya 2 jam dari sini..insyaallah lepas ni nanti nekcik akan buat liputan dari jepang ye..insyaallah...

Terima kasih pada yang masih sudi
mengikuti kembara mokcik pencen ni ye.........selamat berpuasa...

40 comments:

  1. alahai bestnyer cafe kucin tuh nekcik oi... kucennyer manja2 banget...

    tgk journey nekcik pi korea mcm jln2 pi kelantan je... rilex n santai je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berpuasa Dana...memang banyak cafe kucing kat korea ni dan jarang kita jumpa kucing kucing berkeliaran kat pasar atau tepi jalan....
      Kali ni pergi memang rilek rilek betul....keluar pun dalam pukul 11 pagi..kol 5 petang dah balik..malam tak keluar pun....

      Delete
  2. Lupa sekejap bulus-bulus yang kat rumah kan Nekcik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana boleh lupa yang kat rumah tu Mie..sehari 2 kali remind anak anak.tanya dah .bagi makan kucing tak..takut diorang lupa!!!

      Delete
  3. salams nekcik
    tak tahan tgk meow....geram sgt........cute2:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh Amiizaa peminat kucing jugak ye...memang geram kat depa tu...gumuk gumukk..manja manja...tempat diorang ni terjaga rapi..nak masuk kita kena cuci tangan dulu..pakai selipar yang disediakan...bersih sangat..tak ada bau apa pun...nekcik ni alegik jugak kat bulu kucing..tapi dok sini sejam..takde pulak bersin dan selsema..maknanya bulu kucing pun tak de bersepah

      Delete
  4. salam nekcik..alolo tomeinyer....trbaiklh pngembaraan nekcik..ada rezeki nnt blh join skli..kmi bab jln kaki bnyk2 no hal..:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Dil...insyaallah Dil..kalau ada rezeki tapi nekcik pun waktu tu dah tak banyak jalan sangat dah kot...tabung dah tiris!!!

      Delete
  5. bestnya nekcik makan angin ..ala2 2in 1 . dua -dua dapat pergi ...hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah..nekcik pun tak terfikir jugak nak sampai ke jepon ni sebab ramai orang cakap belanja di jepun ni tinggi...rupanya senyap senyap tokpokcu ambik tiket ke situ..dah dekat katanya!!

      Delete
  6. nekcik berjalan setengah jam? adoi mak, kalau saya dah semput bagai..
    rupa2nya nak cari sedara lama ya...takde rezeki nak jumpa..
    tengok tu, orang biasa bela kucing, manjakan kucing...kat korea sana nun pun si bulus pun tak segan nak rapat..
    saya geram ngan bulus baju belang tu tau...rasa nak picit2 pipi dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anim ...setengah jam tu biasa jer..ada masanya lebih satu jam ..termasuk mendaki menurun tangga!! kalau tak biasa memang boleh pancit kaki!!
      kan orang kata..kucing suka datang dekat orang yang suka dia ..teringat di madinah dulu..ada sekor kucing ni..hari hari ada dok kat tepi pintu hotel kami..tiap kali kami pergi dan balik masjid mesti jumpa dia...
      si baju belang tu mmg muka garang..tapi hati baik...pipi dia tu tak besar..bulu dia tu yang tebal Anim

      Delete
  7. Syoknya...boleh pi manja2 dengan anak2 bulus tu. Lepas rindu anak2 bulus kat rumah ye nekcik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaa Ainaa..dah kami semuanya pencinta kucing..mmg seronok sangat dapat peluk yg gebus gebus tu..jalan jalan ingat jugak budak bulus bulus kat rumah...

      Delete
  8. Salam ramadhan nekchik dan selamat menjalani ibadah berpuasa..

    ReplyDelete
  9. Tkasih kakyon...sama sama lah kita mohon muga Allah permudahkn kita menjalani amal ibadah di bulan yang mulia ini...amin
    Dah kakyon pose ...tak dapatlah nekcik jamu nasi dgn asam pedas kan

    ReplyDelete
  10. Tengok muka kucing2 tu rasa geram pulak nekchik siap pakai baju lagi. Kalaulah boleh buat kuih segebu itu tentu rasa dia sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom Zai kita penyek penyek muka dia cam donuts dunkins ha"ha

      Delete
  11. Wah gebu kucing, saya suka kucing, tapi lama lama nanti muka badan naik gatal gatal, maybe alergik dengan hama kucing agaknya. Selalu juga beli kuih tu bawa balik sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita ye..nekcik pun alegik jugak kat bulu kucing tapi dah suka nak wat camna kan...sendili tanggung maa
      1st time nekcik makan kuih tu..ok sedap

      Delete
  12. Hmm... kalau anak-anak kakak jumpa kucing tu semua mahu digomolnya nekcik. Kakak ni geli dgn kucing tapi dek anak-anak suka buat tak tahu. Hari-hari terjerit-jerit dek kucing mereka. Gebus betul kucing mereka tu kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa..haa..kakzakie takuuut kucing ye...berkenal kenal dulu lama lama nanti jatuh cinta....memang gebus bulu diorang tu..wajib lah anak anak tuakan gomol gomol kucing kucing kat situ..ada 40 ekor semuanya..macam macam nama

      Delete
  13. Salam ramadhan yati..ha ha keluarga nekcik ni memang suka berjalan..tak kira di malaya ni ke atau ke mana sahaja....gatal jer kaki kalau tak dapat jalan jalan...pusing pusing kl ni pun takpe..he..he

    ReplyDelete
  14. saya pon pnh singgah kedai kebab tu nekcik..he..he.. masa tu lapar x ingt.. bila jumpa, teros rasa mcm nak melompat.. amboi, tok pok cu masak kari kepala ikan ke tu? Kucin muka stress tu sebab dipaksa pakai scrunchy kat leher kot... hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah...memang kelaparan bila tervium bau kebab tu....cuma terkilan tak dapat mskan dakgalbi kat muree...he..he..terlewst muree dah tido....

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Wah...bestnyaaaa nekchik..lama sangat berjalan tu sampai setengah jam..tapi kalau kat negara orang..tak terasa pun kan nekchik..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyalah Wa..tempat kita tak biasa memang bersemangat...kat sini nak meredah jalan TAR tu pun bercenta..setahun sekali jer

      Delete
  17. comelnya kucing2 tu nekcik..yang muka garang tu lagi lah comel...walau garang tapi nampak manja...hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyalah Wahida..muka serem tengok..macam singa lapar..tapi sebenarnya small heart

      Delete
  18. nekcik buat saya meronta2 nak ke sana... tqs kongsi semua citer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam mulan..sebelum berguling guling baiklah pergi..kalau biarkan lelama nanti meroyan..kwang kwang

      Delete
  19. Nekcik... now kakak tahu nekcik yg tak baca email kakak.
    Already reply on the day kakak received your email. Anyway this morning kakak resend again the same.
    Urgent tu:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak..entah hp nekcik tu buatkan nekcik hedek..tertekan apa semua hilang ntah ke mana..almaklumlah jari otai ni besaq kedabaq....ok..nekcik dah dapat dah..tunggguuuu insyaallah

      Delete
    2. ya ampuun kakzakie ku cayaang..

      Delete
  20. junior sek CT study sana.. baru2 ni dia up gambar.. dia pergi raccoon cafe.
    konsep sama mcm cat cafe ni.. tapi yg bersepah2 tu raccoon !!
    ooomaigad. comel gila..

    heeheh caption Nekcik lawak2lah.. tido ngan jaga dedua x nampak mata hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam rsya CT....awat tak bagitau awal ada racoon cafe. ....klau tau mmg nekcik redah mencarinya...takpe kena pergi lagi lah kaaan....haa..haaa..

      Delete
  21. Waahhh, mesra nya kucing dia tak sombong. Saya pernah pergi hapineko shibuya tokyo. Kucing dia sombong. Taknak main ngan orang. Hihi

    ReplyDelete
  22. Salan weirdogreenish...agaknya kucing kucing korea ni jenis peramah dan manja manja kot..kat cafeee ni dia opun kadang malas nak layan manusia agaknya..baik dia tidoooo

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...