bunga

3 Jun 2012

BACKPACKING AGAIN...5/6...11/6......BYEEEEEE


Nekcik nak gi jenjalan ye...so cucu cucunda semua dok elok elok tau....doakan Nekcik and geng sihat, selamat dan dipermudahkan semua urusan..insyaallah...nanti balik Nekcik citer citer kat uols ye...byeeee..asalamualaikum semua...



10 comments:

  1. Nek cik...aminnn....selamat jln...

    ReplyDelete
  2. bab berjalan ni nen cik tak pernah pencen.... jalan puas-puas ya nek cik. nanti tangkap foto byk. kami yang tak dapat pergi ni blh lah tengok foto nek cik.

    ReplyDelete
  3. Selamat pergi dan selamat kembali ya. Jalan2 dengan Yan sama ke? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalam Kakcik...kali ni tak sama dengan Yan..dia serombongan ke Bandung..tapi Nekcikmdah pergi dulu...so kali ni Nekcik nak tengok negara China pulak...okay sesangat terutamanya Shenzen..banyak tempat untuk diterokai!!

      Delete
    2. lepas tengok jangan lupa ambik tiket...

      Delete
  4. Slmt bercuti Nekcik...bestnya pergi bercuti.moga sihat sejahtera dan dimudahkan urusan sepjg bercuti.nanti ambil gambar byk2 ya....

    ReplyDelete
  5. uih berjalan je kite nih.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Papa Ntiq: Nekcik ni ahli kelab POP..persatuan orang pencen...so waktu nilah nak jenjalan!!

      Delete
  6. salam.
    Minta akak ceritakan secara terperinci travelog akak seperti brp hari pergi, harga hotel, tiket bas, keretapi ,kapalterbang dan lain-lain semua mudah bagi saya dan rakan2 pengembara buat panduan.Bulan 10 ni rancang nak gi jakarta, Yogjakarta, bandung, surabaya dan chiang mai. Sebab tu lah nak minta panduan dari akak.

    Saya seorang backpacker dan tak pernah mengembara dengan pakej.

    November tahun lepas saya menjelajah bumi andalusia. pada awalnya saya hanya nak ke andalusia sahaja tetapi oleh kerana tiket pesawat mahal saya ke itali dahulu selama 6 hari, kemudian dari venice saya ke Ishbiliyyah ( seville kata orang sepanyol ) menaiki ryanair , setelah itu ke Qurtubah (qordova), Jabal Toriq ( Gibraltar) . Dari jabal toriq ke Gharnatah (granada) dan seterusnya ke Madrid. Dari Madrid menaiki bas ke Paris selama 18 jam. Oleh kerana di Itali tinggal lama dan tiket pulang dah di tempah tak sempat ke Brussels dan London .
    Pada mulanya saya nak melancong dengan kawan tetapi apabila kawan ni tak jadi saya berhasrat nak melancong seorang diri sahaja tetapi isteri nak ikut sama, dapatlah berbulan madu setelah usia mencecah separuh abad. Saya menjelajah secara backpacking .Jumlah hari 18 hari dan belanja semua 5500RM seorang, iaitu harga tiket Kl Rome Paris KL 2400rm dengan kuwait airways dan selebihnya bayaran penginapan, transport, lawatan dan makan.
    Itu pun semuanya last minit , kalau tempah hotel dan tiket pesawat ryanair atau easyjet awal rasanya tak sampai 5000rm. Oleh kerana lambat buat keputusan harga tiket dari venice yg asalnya 35 euro naik kpd 95euro seorang. Manakala dari Madrid ke Paris pula harga asalnya 35 euro naik hiungga 135euro. Oleh itu kami naik bas dari madrid ke Paris.
    Tahun ni rasanya nak melancong juga ke London, brussels, holland dan lain2 tapi masih berkira2 lagi kerana saya dah ke Makkah tahun ni 3 kali (kali terakhir 10 malam terrakhir bulan Ramadhan lepas ,pergi dgn kawan -backpack).Tahun lepas ke Makkah 4 kali. Mungkin tahun depan sahaja ke europe, insha ALLAH.Lihat laman web saya : http://almadanii.multiply.com tapi maaf, dah lama tak update.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ampuuun saudara mdnasiridris..Nekcik telepas pandang komen ni..alahaii mesti da balik dari jogja ni ye...dah hujung tahun dah pun..salam kenal ye..akak seronok dengar cerita backpacker ni..serope lah kita ye..nak murah kan...pergi mekah boleh backpacker jugak ke..seronok ni..boleh kongsi citer ni..nnti akak singgah blog mad nasir ye

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...